Ponent: Gustavo Crespo
Responsable Àrea Legal, Seguretat i Prevenció Integral a ARCbcn Enginyers & Consultors (Armengol & Ros Consultors i Associats SLP)

Descripció

Un dels aspectes claus en la gestió d’equipaments existents és tenir ben clara quina és la situació legal de l’activitat en tot allò relatiu al compliment de la normativa (seguretat i protecció contra incendis, accessibilitat, sorolls, residus...) corresponent a l’expedient de llicència d’activitats. Quan ens trobem davant d’equipaments amb característiques complexes, com poden ser aquells amb usuaris crítics (hospitals, residències geriàtriques..), preexistències arquitectòniques (edificis catalogats, edificis antics..), sense antecedents aprovats clars o que els hi aplica la normativa mes estricte (edificis de gran alçada, amb gran afluència de públic...), és veritablement necessari disposar d’un document, realitzat per empresa especialitzada, que auditi l’estat legal. Aquest document ha d’indicar no només en quin estat es troba sinó també quines actuacions caldria realitzar per poder complir normativa, tot indicant prioritats i costos.